Shadowrun Online – pierwsza gra zbudowana na sukcesie OUYA?

Shadowrun Online – pierwsza gra zbudowana na sukcesie OUYA?

Kuj żelazo póki gorące – z takiego założenia wyszli twórcy nowej gry „Shadowrun Online” z austriackiego studia Cliffhanger Productions, wiążąc swój projekt również z platformą OUYA. Podobnie jak twórcy nowej konsoli, postanowili poprosić o dotacje społeczność Kickstartera. My bacznie przyglądaliśmy się im od momentu, gdy austriackie studio wsparło projekt OUYA, kwotą pozwalającą na otrzymanie zestawu deweloperskiego.

Przed tym ruchem gra nie miała aż tak wielkiego rozgłosu, natomiast później spotkała się z szerokim zainteresowaniem. Jednak w całej historii nie byłoby nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że jeszcze na kilka dni przed końcem projektu, do jego realizacji brakowało ponad 200 tys. dolarów (cel 500 000 USD) i wydawało się, że sytuacja jest nie do odratowania (Update: na 30 godzin przed końcem, brakowało jeszcze 140 000 USD). Po części do poprawy sytuacji przyczynił się fakt, że projekt wsparli sami twórcy OUYA (i to niemałą kwotą), do tego umieścili o tym informację na swoich kanałach społecznościowych. Shadowrun Online OUYAKto uważniej śledził rozmowy na czacie Kickstartera OUYA, zauważył też większe zainteresowanie samych graczy. W ten sposób w ostatnie kilkadziesiąt godzin podwoili wcześniej zebraną kwotę i zakończyli zbiórkę sumą prawie 560 tys. dolarów. Chociażby z tego faktu widać, jak bardzo społeczność OUYA utożsamia się z nowym urządzeniem, wspierając już samych twórców gier na nie. Choć oczywiście nie można mówić, że ostateczny sukces zawdzięczamy tylko konsoli OUYA, jednak miała ona na sam wynik duży wpływ, prawdopodobnie decydujący o powodzeniu całej akcji.

Ale co to jest za gra?
Shadowrun Online to gra z gatunku MMORPG osadzona w latach 70. XXI wieku. Tytuł zostanie stworzony w oparciu o silnik Unity3D, co umożliwi rozrywkę na wielu platformach (PC, Mac, Linux, iOS/iPad, Android(tablety) oraz OUYA!). Co więcej do jednego konta w grze będzie można logować się ze wszystkich tych urządzeń.
Więcej o samej grze po polsku, można znaleźć na Wikipedii

Dostępne modele rozgrywki:
- Serwer F2P – gdzie gra jest bezpłatna (jeden z wymogów OUYA). Płatne będą jedynie specjalne przedmioty, które będą ułatwiały grę (jednak nie dając przewagi nad innymi), oraz abonament premium przyspieszający rozwój postaci(w serwisie Kickstarter cena 1 miesiąca – 15USD/ 3 miesiące – 30USD, być może podobnie będzie już po starcie)
- Serwer „Campaign” – w tym wypadku w grze nie będą występowały mikropłatności, a wszystkie przedmioty będą dostępne w misjach lub za walutę wewnętrzną gry. Cyklicznie będą wydawane płatne dodatki, jednak nieobowiązkowe. (Cena 25USD – gra w tym trybie / 35USD – gra+1dodatek (ceny podczas akcji w serwisie Kickstarter)

Premiera: Maj 2013

Zostaw odpowiedź


8 − siedem =