Podsumowanie IAmA z Julie i Kellee – najważniejsze pytania i odpowiedzi

Podsumowanie IAmA z Julie i Kellee – najważniejsze pytania i odpowiedzi

Kilka godzin temu skończyła się seria pytań do twórców OUYA (dokładnie do Julie i Kellee). Głównie dotyczyły one tematu realizacji zamówień i przygotowywanych gier. W dużym skrócie, do najważniejszych pytań zapraszam poniżej:

1. Skąd wynika opóźnienie wysyłki Kickstarterowych „zamówień” konsoli?
Składa się na to wiele czynników. Przede wszystkich chodzi o zapewnienie jak najlepszej jakości wykonania konsoli, gdzie pośpiech na pewno nie pomógłby w tym (choć z każdym tygodniem produkcja jest zwiększana). Dodatkowo małe serie, które trafiają do pierwszych właścicieli, pozwalają nanosić poprawki zgodnie z ich sugestiami jeszcze przed wyprodukowaniem kolejnych konsol. Już teraz w stosunku do wcześniejszych wersji poprawiono takie rzeczy jak:

  • Zlikwidowano przyczynę blokowania się analogów. Było to spowodowane wyciekiem kleju w jednym z etapów produkcyjnych.
  • Zlikwidowano przyczynę blokowania się butonów pod obudową pada. W tym celu zwiększono nieznacznie otwory wokół nich.
  • Na czas wysyłki przednie panele są zabezpieczone taśmą, by nie przemieszczały się podczas transportu.

To samo tyczy się oprogramowania, które z pomocą wczesnych użytkowników z każdym dniem jest poprawiane. Wszystko po to by w czerwcu zaoferować jak najlepsze doświadczenia.

2. Czy osoby które zamówiły konsolę w pre-orderze z terminem planowanej wysyłki w kwietniu, otrzymają je przed zamówieniami sklepowymi?
Wszystkie konsole, zamówione w wersji Kickstarterowej, czy też wczesnym pre-orderze na naszej stronie, zostaną wysłane (teoretycznie też dostarczone), nim pozostałe urządzenia trafią do sklepów.

3. Czy wersje „sklepowe” są już produkowane?
Aktualnie na linii produkcyjnej główny priorytet mają zamówienia z Kickstarter`a. W przyszłym tygodniu zostanie również uruchomiona linia dla edycji limitowanej. W następnej kolejności są wczesne pre-ordery, a następnie dopiero konsole, które trafią na półki sklepowe.

4. Gdzie będzie można kupić konsolę w dniu premiery?
W tym czasie konsola ma być dostępna w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii – zakupu będzie można dokonać przede wszystkim w BestBuy, GameStop, Games, Target. Oraz online na Amazonie i OUYA.tv

ouya-pad5. Czy konsolę można uruchomić przy użyciu pada?
Aktualnie jeszcze nie.

6. Czy OUYA będzie alternatywą dla „Roku” – czyli również do zastosowań multimedialnych?
Na OUYA ma pojawić się pełno aplikacji dla takich zastosowań (i nie tylko). Już teraz dostępne (lub zapowiedziane) są: TwitchTV, VEVO, iHeartRadio, TuneIn, Flixster, Crunchyroll, XBMXm Plex i… dosłownie codziennie pojawiają się nowe propozycje.

7. Dlaczego tak mało ostatnio słychać o usłudze OnLive – czyżby z niej zrezygnowano?
OUYA jest w ścisłej współpracy z OnLive, aby wprowadzić projekt jak najszybciej w życie. Udostępnienie tej usługi niesie korzyści dla obu firm.

8. Jaka jest Twoja (Julie) ulubiona gra?
Aktualnie Knightmare Tower. Choć młodsza córka jest zakochana w Puddle. Prócz tego ze strony Kellee pojawiają się takie tytuły jak: Polarity, Dub Wars, No Brakes Valet. Choć oczywiście największe tytuły jeszcze przed nami.

Spul Fjord OUYA9. Konsoli zarzuca się brak „exclusivów”, jak wygląda sytuacja w tym temacie?
Przygotowywanych jest sporo gier wyłącznie dla OUYA, między innymi od takich twórców jak: Kim Swift (Airtight Games), Tripwire Interactive (twórcy Killing Floor), jak również Tim Schafer (Double Fine), Phil Fish (twórca Fez), Nway (wydawca Chronoblade), Paul Bettner (Words with Friends) i wielu innych których nie sposób wymienić. Część z tych gier powinna trafić na konsolę jeszcze w czerwcu.

10. Co z tytułami AAA?
Mamy w przygotowaniu również produkcje „AAA”, o których powiemy w przeciągu najbliższych tygodni. Choć jak wiadomo, dzięki założeniom OUYA, nigdy nie wiadomo jaka nowa gra może pojawić się znienacka i stać się hitem. O jednej z takich gier możemy powiedzieć już teraz, jest to Towerfall, która swoją premierę będzie miała właśnie na naszej konsoli (przed innymi platformami!) i to już w czerwcu.

Podsumowanie:
Oczywiście to nie wszystkie informacje, które przewinęły się podczas IAmA. Pytania jak i wypowiedzi twórców nie są przetłumaczone dosłownie, ale oddają sens wypowiedzi. Trzeba przyznać, że społeczność pozytywnie odebrała całe wydarzenie, choć oczywiście odpowiedzi pojawiło się stanowczo za mało. Jednak przede wszystkim cieszy fakt, że konsola doczekała się już teraz ponad 12 tysięcy zadeklarowanych deweloperów, a ich liczba z każdym dniem rośnie. Oczywiście nie wszyscy wypuszczą swoje gry do użytku publicznego, czy tez nie każda z opublikowanych będzie się nadawała do wyjścia poza „piaskownicę”. Jednak najważniejsze jest to, że wizja udostępniania tylko portów gier z Androida, staje się wyłacznie niespełnionym marzeniem w głowach przeciwników konsoli. ;)

[ź] IAmA

1 Komentarz

  1. BlueMonster3000 4 maja 2013 at 19:18 - Reply

    Ostatnie zdanie „brzmi” jak muzyka :P .

Zostaw odpowiedź

Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.


8 × = czterdzieści