OUYA – nowy pad, coraz bliżej doskonałości

OUYA – nowy pad, coraz bliżej doskonałości

Jednym z głównych tematów, poruszanych od początku projektu, jest konstrukcja kontrolera konsoli. W końcu to ta część OUYA, z którą będziemy mieli najwięcej kontaktu, dlatego autorzy nie mogli zbagatelizować uwag użytkowników. W stosunku do wersji deweloperskiej, nastąpiło wiele zmian, poniżej przedstawiam ich listę:

D-pad: Poprzednia wersja była pierwszym mankamentem zauważonym jeszcze podczas akcji na Kickstarterze. Płaski „krzyżak” to zmora dla kciuka, dlatego w nowej wersji, został on wyraźnie wyprofilowany i nie powinno być problemu ze zmęczeniem podczas jego obsługi. Zmianę powinni docenić głównie gracze, pragnący uruchamiać na OUYA starsze produkcje.

Analogi: Tu zmianie uległ sposób wykończenia. Dla lepszej kontroli oraz wygody, odnowione „gałki” posiadają „gumową” powierzchnię. [Mam nadzieję, że na tej zmianie nie ucierpi ich trwałość.]

Touchpad: Ostateczna wersja będzie jeszcze bardziej dokładna (niż w dev-zestawie), a sam materiał wykończenia, ma doskonale „współgrać” z palcami. Dzięki temu gładzik, będzie jednym z głównych elementów pada, a nie tylko okazyjnym dodatkiem.

Triggery: Jest to element, nad którym trwają jeszcze prace co do budowy i mechanizmu działania.

Kieszeń baterii: Kieszeń ma zostać jeszcze lepiej dopasowana oraz wykonana z lepszej jakości materiałów (szczególnie „listek” do ich wyjmowania – który na filmikach wersji developerskich nie był zbyt pozytywnie oceniany).

oscyloskop-ouyaPrócz tego, nadal trwają prace nad czasem reakcji poszczególnych przycisków, by zejść do możliwie niskich wyników.

Jak widać twórcy OUYA, bardzo wzięli do serca projekt elementu zestawu, jakim jest pad. Podejście jak najbardziej słuszne, ponieważ niejednokrotnie to on stanowi główny punkt oceny, wykonania całej konsoli. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi co do niego, bez obaw może wysłać swoje propozycje, poprzez jakikolwiek kanał informacyjny (np. na stronie ouya.tv).

[ź] OUYA.tv 

7 Komentarzy

  1. Annonith 25 stycznia 2013 at 08:10 - Reply

    Chyba wolałbym żeby układ gałek był taki jak w DualShocku, bo do takiego jestem przyzwyczajony, ale tak długo jak będzie się z tego dobrze korzystało to będzie dobrze :)

  2. mixmolus 25 stycznia 2013 at 10:27 - Reply

    Mam do was pytanie. Czy pad będzie rownież można ładować kablem USB czy tylko się będzie wkładać jakiejś baterie itp. ?

  3. Corle1 25 stycznia 2013 at 11:20 - Reply

    @Annonith – to zależy chyba od osoby, jedni wolą układ jak w Xbox`ie inni jak w PS`ie. Pozostaje ewentualnie pytanie, których jest więcej? :)
    @mixmolus – z tego co widziałem użytkownicy wspominali coś o ładowaniu baterii przez USB, ale w najnowszym newsie ekipa OUYA nic o tym nie wspomniała. Być może pracują nad tym, ale raczej wygląda na to, że na takiego typu ładowanie nie zapowiada się. Choć chętnie sam o to do nich napiszę.
    Z drugiej strony czy to w Xboxie, czy Wii, specjalnie problemów nie miałem z wymianą (no może w tym drugim wypadku trochę gorzej bo dochodziło odpinanie Remote Plus i zdejmowanie silikonowej osłony), więc też i tę niedogodność przeżyję ;)

  4. BlueMonster3000 26 stycznia 2013 at 00:16 - Reply

    Ja bym chciał, żeby były 2 wersje pada – jedna „x-boxowa” a druga „dualshockowa” :D .

  5. herr_flick 19 maja 2013 at 00:00 - Reply

    Witam
    Czy posiadacie informacje o możliwości podłaczenia miniklawiatury bluetooth badz wireless ?
    Na forach znalazlem sprzeczne informacje

    • Corle1 19 maja 2013 at 00:47 - Reply

      Zespół OUYA informował, że wszystkie kontrolery które działają z urządzeniami opartymi o system Android, powinny działać i tutaj. Mamy w planach też przeprowadzić takie testy już niedługo (w przeciągu 2 tygodni). Tak na szybko – na zagranicznych stronach można spotkać informację, że udało się podłączyć np. „Microsoft Wireless Desktop 800″, nie wiem tylko jak to się ma do miniklawiatury o których piszesz.

  6. Maniek 6 sierpnia 2013 at 19:37 - Reply

    Oby tak dalej.

Zostaw odpowiedź

Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.


cztery + 9 =