OUYA: Co kryje się pod maską konsoli za 99 USD? (w tym co nieco o procesorze Tegra 3)

OUYA: Co kryje się pod maską konsoli za 99 USD? (w tym co nieco o procesorze Tegra 3)

Twórca konsoli, Muffi Ghadiali, omawia działanie hardware’u Ouya oraz rozwiewa wątpliwości co do krytykowanych podzespołów.
Patrząc na konsolę w cenie 99 dolarów, bazującą na Androidzie, z obszerną biblioteką darmowych gier [free-to-play], można stwierdzić, że Ouya podchodzi do rzeczy bardzo oryginalnie. To otwarte myślenie jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby w branży gier, ale wychodzi także od niezwykłego zespołu nie związanego z tradycyjnym biznesem rynku gier, włączając w to inżyniera sprzętu Muffi Ghadiali, którego poprzednia praca obejmowała zarządzanie produktami w Hewlett-Packard oraz zespole Amazon’s Kindle. W tym artykule Ghadiali przybliży temat prac nad sprzętem w Ouya oraz odpowie na krytykę, która otacza ogólnodostępne komponenty konsoli.

$99 to naprawdę konkurencyjna cena. Jak zdołaliście utrzymać takie niskie koszty produkcji?
Jesteśmy pewni co do naszego przedziału cenowego i wiemy, że możemy go osiągnąć. Używamy standardowego ogólnodostępnego sprzętu. Każdy mógłby stworzyć rachunek, na podstawie oficjalnie ogłoszonych materiałów i komponentów z jakich zbudowana jest konsola, po czym sprawdzić końcową cenę. To podejście jest jednym z wielu przykładów jak Ouya zakwestionowała myślenie, które istniało do tej pory w przemyśle konsolowym. Konsole nie wymagają niestandardowych chipsetów ani drogich narzędzi deweloperskich. Technologia idzie do przodu – jest bardziej dostępna i potężniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Ponieważ obeszliśmy niestandardowe podzespoły, nie potrzebujemy obarczać użytkowników dodatkowymi kosztami. Myślę, że Julie [Uhrmann] powiedziała to wcześniej: „W tej konsoli to nie sprzęt jest innowacyjny, tylko model biznesowy i relacje jakie mamy z deweloperami. Nasza technologia jest standardowa, ale zamknięta w pięknej oprawie zaprojektowanej przez Yves’a Behar’a, również sam kontroler jest niesamowity.

Dlaczego zdecydowaliście się użyć procesora Tegra 3 i co możecie powiedzieć ludziom, którzy uważają, że ten chip stanie się przestarzały w 2013 roku?
Nie jest dla nas zaskoczeniem, że ludzie, po przeczytaniu naszych planów, rozważają co zrobiliby inaczej albo stworzyliby coś lepszego poprzez dokonanie kilku zmian w postaci X, Y lub Z. Ale jesteśmy pewni co do naszych umiejętności, że jesteśmy w stanie zapewnić wspaniałą rozrywkę płynącą z gier, bazując na specyfikacji, którą już nakreśliliśmy. Wielu ludzi, którzy kwestionują nasze decyzje, myślą w kategoriach urządzeń mobilnych i zapominają, że Ouya nie posiada akumulatora ani wyświetlacza, dlatego nie musimy zwracać uwagi na pobór prądu, jak również na czas pracy bez podpiętej ładowarki. Pracujemy aktywnie z firmą NVIDIA, aby zmaksymalizować moc układu Tegra 3.
Z tym procesorem możemy oferować dużą wydajność nie zawyżając ceny. Dzięki integracji z dostępnymi już teraz produktami, a nie tymi, które mają dopiero powstać, mamy przewagę w tym, że dokładnie wiemy jak ona działa i możemy zdobyć deweloperów, którzy będą pracować na Ouya tak szybko jak to tylko możliwe.

Tegra 3 OUYA

Możesz podać więcej szczegółów na temat tego jak zamierzacie zmaksymalizować moc procesora Tegra 3?
Tegra 3 jest zoptymalizowana dla urządzeń mobilnych, czyli głównie tak, aby wydłużyć czas pracy na baterii. Jako, że Ouya to konsola, która zawsze jest podłączona do zasilania, ten problem nas nie dotyczy. Możemy zwiększyć wydajność sprzętu, a tym samym gracze będą mogli doświadczyć lepszej grafiki i płynniejszego działania.

Co możesz powiedzieć nam na temat środowiska deweloperskiego w Ouya?
Ouya będzie korzystała ze standardowych narzędzi deweloperskich bazujących na istniejących obecnie dla Androida. Trzymając się już ustalonego standardu, jesteśmy natychmiast dostępni dla milionów deweloperów zaznajomionych z Androidem już dzisiaj. Z biegiem czasu dodamy kolejne.

Przeniesienie gier z Andorida będzie niezwykle proste, lecz co z twórcami, którzy chcieliby przenieść je z innych systemów, takich jak PC albo iOS?
Zainteresowanym deweloperom zaoferujemy porady i wytyczne, które pomogą w zaadoptowaniu istniejących gier z innych systemów. Jednak mówiąc to, nie mamy zamiaru, aby gry na Ouya były w większości tylko portami z innych systemów. Oczekujemy od twórców, że stworzą nowe rodzaje rozgrywek, zbudowanych na Androidzie, specjalnie pod telewizor oraz wykorzystujące unikalne możliwości naszego kontrolera. Mieliśmy już emaile od dosłownie setek deweloperów, którzy zaoferowali tworzenie exclusivów [gier na wyłączność] na Ouya, po prostu nie ma drugiej takiej konsoli jak ta.

Odkąd pojawiliście się na Kickstarterze, otrzymaliście wiele opinii. Czy któraś z nich spowodowała zmianę w projekcie konsoli albo w waszych planach?
Tak. Jest to coś wyjątkowego, że przyszli użytkownicy mają wpływ na rozwój konsoli, a Ouya w tej kwestii jest niezwykle szczęśliwa, ponieważ wielu z naszych inwestorów [Backers] to gracze i twórcy gier. Jest to dobrze doinformowana społeczność, która udziela wnikliwych opinii. Nie bierzemy ich komentarzy za ostateczne wytyczne. Zawsze sprawdzamy opinie i podejmujemy decyzje w zależności od tego gdzie aktualnie znajdujemy się w cyklu rozwoju produktu. Kilka przykładów gdzie dokonaliśmy zmian na podstawie opinii ludzi: Ethernet (dodaliśmy port); Konstrukcja d-pad’a [„krzyżaka”]; oznaczenia przycisków [z OOOO na OUYA].

Czy możecie podać więcej szczegółów na temat jak zamierzacie, jeżeli w ogóle, chronić konsolę przed piractwem i hakerami?
Ouya będzie tak samo chroniona jak każde inne urządzenie oparte na Androidzie. W rzeczywistości, ponieważ cała płatna zawartość będzie wymagała uwierzytelnienia ze strony serwerów Ouya, będziemy mieli jeszcze dodatkową warstwę ochrony. Możliwość hakowania i otwartość są po to, aby umożliwić modyfikacje dotyczące samego hardware`u. Wspieramy hakerów, ponieważ wierzymy, że wycisną z tego sprzętu znacznie więcej, niż jesteśmy w stanie sobie teraz wyobrazić. Rootowanie konsoli nie da jednak dostępu do uruchomienia płatnych gier bez ich zakupu.

Źródło: www.gamestm.co.uk

Zostaw odpowiedź


× 3 = osiemnaście