Oculus Rift – Wirtualna rzeczywistość na OUYA?

Oculus Rift – Wirtualna rzeczywistość na OUYA?

Wiele osób zarzuca OUYA, brak w standardzie urządzeń rozszerzających możliwość zabawy, typu Kinect, czy PS Move. Choć według nas jest to dość zbędna funkcjonalność, w jakimś stopniu jednak kreuje rynek gier. OUYA dzięki swej otwartości, prawdopodobnie zapewni obsługę kontrolerów ruchu, znanych z innych urządzeń. Jednak może pójść jeszcze dalej, jako pierwsza umożliwić zabawę z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości (a przynajmniej większości jej założeń).

Konsola, powyższą funkcję, powinna zawdzięczać, dobiegającemu do końca finansowania, projektowi Oculus Rift, który podobnie do OUYA swój poczatek zawdzięcza serwisowi Kickstarter. Skąd to przekonanie? Ponieważ twórcy obu urządzeń są w bliskiej współpracy, oboje również dofinansowali swoje projekty, a ponadto sami autorzy „okularów” piszą w FAQ:

Czy Rift będzie działał na OUYA?
- W tej chwili nie możemy tego potwierdzić, jednak będziemy informować na bieżąco o kompatybilności z OUYA.
Chcemy aby Oculus współpracowało z OUYA, sami wsparliśmy również ich projekt. Jeżeli tylko konsola spełni odpowiednie wymagania techniczne, będziemy mogli ogłosić to oficjalnie, jednak nie przewidujemy, żadnych większych problemów.

Przy czym w pytaniu o konsole aktualnie dostępne (Xbox 360, PS3, Wii) czy też następnej generacji, nie otrzymujemy żadnych szczegółów, prócz informacji, że wstępnie Rift będzie działał z PC-tami. Obsługę konsoli, twórcy postarają się dodać najszybciej jak to będzie możliwe. Należy jednak pamiętać, że do pełnej rozrywki będziemy potrzebowali odpowiednio dostosowanej gry, jak również wsparcia ze strony producentów urządzeń. Prawdopodobnie, jeżeli projekt zakończy się sukcesem zobaczymy to lub podobne rozwiązanie wśród liderów rynku. Jednak prędzej dzięki swej otwartości powinno zawitać na konsoli OUYA zaraz po komputerach PC.

Czym jest Oculus Rift?
Jest to coś w rodzaju okularów projekcyjnych, z wykorzystaniem śledzenia położenia głowy. W stosunku do innych podobnych rozwiązań (jak chociażby SONY HMZ-T1), główne cechy wyróżniające Rift to:
- cena dostępna dla wszystkich,
- waga zaledwie 220g dzięki czemu nie odczujemy zmęczenia
- śledzenie położenia
- wsparcie producentów gier

Zestaw deweloperski będzie dostępny jeszcze pod koniec tego roku.
Czy Waszym zdaniem, dzięki temu produktowi wirtualna rzeczywistość w końcu doczeka się prawdziwego początku, może w tym kierunku powinni pójść twórcy next-genów? Czy raczej jest to zbędne rozwiązanie bez przyszłości?

Na koniec krótka prezentacja prototypu:

Zostaw odpowiedź


6 + osiem =