Nowości od zespołu OUYA (gry, sprzęt i wymarzony Jelly Bean) – Update #14

Nowości od zespołu OUYA (gry, sprzęt i wymarzony Jelly Bean) – Update #14

     Kilka godzin temu pojawiła się kolejna porcja wiadomości od zespołu OUYA, a dokładniej od Julie, (czyli głównej osoby odpowiedzialnej za temat OUYA). Możemy z nich dowiedzieć się, jak wyglądał ostatni miesiąc prac, co już zrobiono, a nad czym jeszcze pracują. Niecierpliwym (i często pytającym o to) możemy zdradzić również, że w OUYA znajdziemy najnowszą wersję Androida (Jelly Bean). Jeżeli ktoś jeszcze nie wie dlaczego to dobra wiadomość, warto wspomnieć, że od tej wersji systemu, prócz ogólnej poprawy działania, została zoptymalizowana praca z ekranami HD i FullHD, oraz wydajność układu Tegra 3. Co więcej ma do powiedzenia Julie, można przeczytać w poniższym tłumaczeniu:
——————————————————————————————————————————————–
„Nadszedł czas, abyśmy poinformowali Was o naszych postępach. Do tej pory koncentrowaliśmy się przede wszystkim na dwóch rzeczach – tworzeniu OUYA oraz rozmowach z największymi twórcami gier, bardzo podekscytowanymi naszą konsolą.

GRY, GRY, GRY:
Rozmowy z ich twórcami zajęły sporo czasu. Od czasu ostatniej aktualizacji, zahaczyłam o wiele imprez związanych z branżą gier, od IndieCade w południowej Kalifornii, po GDC Online w Austin w Teksasie, a następnie (przez czat video) DroidconUK w Londynie!

Napotkałam bardzo wielu utalentowanych twórców gier, podekscytowanych OUYA równie mocno, co Wy i ja. Niektórzy nawet rozpoznawali mnie (a także moją siostrę bliźniaczkę) na ulicy!

POROZMAWIAJMY O SPRZĘCIE:
Działamy na pełnych obrotach. Wciąż doskonalimy projekt sprzętu OUYA. To właśnie etapowi projektowania poświęciliśmy najwięcej czasu. Dzięki temu, unikniemy w przyszłości wielu poprawek. Mamy w swojej ekipie najlepszy inżynierów i projektantów, którzy sprawowali pieczę nad każdym szczegółem i dbali o to, by wszystko dopiąć na ostatni guzik. Nasze modele CAD i SLAs (prototypy z tworzywa, przedstawiające wygląd fizyczny konsoli) są już ukończone, więc wyszliśmy z fazy projektowej (kilka tygodni temu), a weszliśmy w etap rozwoju.

Ostatni tydzień był dla nas przełomowy – otrzymaliśmy pierwszą, działającą płytkę PCB naszej konsoli. Stanowi ona serce (a wierzymy, że także i duszę) OUYA. To niesamowite, jak udało się naszym inżynierom, wpakować to czterordzeniowe cudo do tak niewiarygodnie małej przestrzeni (macie pojęcie jak mała jest ta płytka PCB?). Cała nasza ciężka praca w doskonaleniu projektu zdecydowanie się opłaciła – pierwsza płytka zadziałała bez żadnych komplikacji. Teraz z entuzjazmem optymalizujemy oprogramowanie i wydajność sprzętu pod względem grafiki, komunikacji bezprzewodowej i rozrywki użytkownika!

Aktualnie, robimy to, co jest na naszym obecnym etapie standardem w tej branży – testy nad wykonanym prototypem (testy EVT) .

A oto nasza płytka PCB:
Ouya vs Coke

W czasie wykonywania fazy testowej, będziemy testować zarówno konsolę jak i pada pod względem współpracy z naszym oprogramowaniem OUYA. Będziemy kontynuować weryfikację naszego projektu i podnosić granice wydajności oprogramowania. Planujemy przejść tyle testów EVT, aby pozbyć się wszelkich problemów i udoskonalić projekt dla optymalnej wydajności i dużej skali jego produkcji, nim ostatecznie rozpoczniemy szaleć z OUYA.

Więc, są to wspaniałe wiadomości: mamy zestaw do wykonania fazy EVT, jednocześnie pracując nad osiągnięciem naszego celu w grudniu, czyli przygotowania zestawów deweloperskich. Ponieważ te zestawy są nadal w fazie wczesnej produkcji, będą budowane w ograniczonych ilościach. Każdy z nich będzie miał wartość kolekcjonerską – będzie unikalny jeżeli chodzi o budowę i wygląd. (Szczególnie w stosunku do końcowej wersji OUYA).

ŻEGNAJ ICE CREAM SANDWICH:
Z przyjemnością chciałabym ogłosić, że OUYA będzie działać na Androidzie w wersji Jelly Bean, czyli najnowszej wersji tego systemu operacyjnego. Robimy skok ze starej wersji, Ice Cream Sandwich, ponieważ chcemy mieć pewność, że przechodzimy na najbardziej aktualne oprogramowanie. Pytaliście, czy da się to zrobić, my zajrzeliśmy do tego i urzeczywistniliśmy.

NA TEMAT PAKIETÓW PROGRAMISTYCZNYCH:
Jeśli tworzysz gry i chciałbyś zacząć robić je dla OUYA, nasz zestaw ODK [„OUYA Software Developer Kit” – dop. Redakcja] już wkrótce będzie gotowy, ale już teraz możecie zrobić wiele by zacząć. Zamieściliśmy informacje dla twórców gier, które powinny pomóc Wam przygotować się do uruchomienia swojej nowej gry lub aplikacji na OUYA. [Niedługo również w polskiej wersji – dop. Redakjca]

Jeśli przegapiliście akcję na Kickstarterze, ale wciąż chcielibyście otrzymać wczesną wersją konsoli w wersji dla deweloperów – macie szczęście. Robimy kilka dodatkowych zestawów. W tym celu wejdźcie w najbliższym czasie na naszą stronę www.ouya.tv (poinformujemy Was o tym). Oczywiście, nie będą one takie same, jak te, które otrzymają deweloperzy z Kickstartera, jednak macie możliwość otrzymania konsoli, dwóch padów oraz wcześniejszy dostęp do przetestowania swojej gry na OUYA! Wszystkie wysyłki będą realizowane w przyszłym roku. Weźcie jednak pod uwagę, że zestawy te nie będą zawierały ostatecznego interfejsu i wszystkich gier, ponieważ są przeznaczone wyłącznie dla twórców gier, którzy chcą przetestować swoje gry na prawdziwym sprzęcie OUYA.

NAZWY UŻYTKOWNIKÓW:
WOW! Ponad 60700 (na 63416) użytkowników podało nam swoją nazwę w czasie do 12 października. Dziękujemy! W ciągu najbliższych kilku tygodni, zaczniemy wysyłać linki umożliwiające logowanie się na nadchodzącym portalu OUYA. Będzie można tam również poszerzyć opis swojego konta, sprawdzić informacje, zweryfikować adres wysyłki i wiele więcej.

Jeżeli pojawią się jakieś problemy z nazwą (nie jest zgodna z regulaminem, ktoś inny zarezerwował już taką samą, lub nie podałeś jej jeszcze), bez obaw. Będzie nadal możliwość jej wybrania przed premierą OUYA.

CIEKAWOSTKA:
Skoro jesteśmy już przy temacie użytkowników, pomyślałam, że warto byłoby powiedzieć kto był naszym pierwszym fundatorem (KS – backer).
Robercie Gaal – jesteś w domu? Właśnie dowiedziałam się, że to Ty, a nie ktoś z naszego zespołu, przyjaciół, czy rodziny, był pierwszym fundatorem. Rock on! Dzięki!

Jak zawsze, czekamy na Wasze opinie. Jeżeli masz jakieś pytania, uwagi lub propozycje napisz do nas na suport@ouya.tv lub w serwisach: Facebook, Twitter, Reddit, G+, czy Kickstarter.

Do następnego razu,
Julie”
——————————————————————————————————————————————–
Tak więc, za nami kolejne miłe wiadomości, przygotowaliśmy również tłumaczenie wiadomości dla deweloperów, jednak żeby Was nie przemęczać opublikujemy je trochę później. ; )

Zostaw odpowiedź


+ trzy = 12