Julie Uhrman w serwisie Reddit – pytania i odpowiedzi dotyczące OUYA cz. 1

Julie Uhrman w serwisie Reddit – pytania i odpowiedzi dotyczące OUYA cz. 1

Niedawno, w serwisie Reddit, Julie Uhrman odpowiedziała na pytania (i wątpliwości) odnośnie konsoli OUYA. Poniżej przedstawiamy listę najciekawszych z nich:

Pytanie 1: „Jak macie zamiar uporać się z problemem sortowania zawartości, który jest uciążliwy w przypadku obecnych sklepów internetowych [typu. Google Play, App Store]?”
Julie: „Jest to jedno z najważniejszych dla nas zadań. Mamy przewagę, ponieważ skupiamy się głównie na grach, nie będziemy mieli dużej liczby innych kategorii do uporania się. Zastosujemy standardowe rozwiązania, na przykład: sortowanie gier według popularności. Jednak chcemy użyć również sortowania według gatunku, powiązanego z aktualnymi trendami w społeczności graczy. [Tak, aby promować gry, które nie są jeszcze znane, a jednak warte sprawdzenia – dop. redakcja] Ostatecznie ta koncepcja będzie rozwijana już w trakcie działania. Śledzenie jakości gier, a nie tylko wskaźnika sprzedaży jest świetnym rozwiązaniem – musimy więcej nad tym tematem pomyśleć.”

Pytanie 2: „Po pierwsze, czy podczas startu konsola będzie zawierała przeglądarkę internetową? Co więcej, czego możemy się spodziewać po aspektach społecznościach konsoli (lista przyjaciół, achievementy/trofea/inne-nazwy-dla-osiągnięć-w-grach)?”
Julie: „Pracujemy nad tym, aby przeglądarka internetowa była zawarta w pakiecie już od pierwszego dnia. Jeżeli chodzi o aspekty społecznościowe, to mamy plany, aby je bardzo rozbudować, jednak prawdopodobnie w dniu premiery będą one jeszcze bardzo skromne.”

Pytanie 3: „Czy będzie możliwe wspomaganie innych kontrolerów i klawiatur na USB już w dniu premiery?”
Julie: „Tak – pomimo że nie sprawdziliśmy dotąd szerokiej gamy urządzeń peryferyjnych, konsola będzie wspomagała tego typu urządzenia wejściowe (co najmniej te, które działają już teraz z Androidem).”

Pytanie 4: „Kiedy Google uaktualni wersję Androida, czy będziecie aktualizować wersję konsoli?”
Julie: „Będziemy sprawdzać każdą wersję Androida, która wyjdzie i postaramy się aktualizować w miarę możliwości. Kluczem będzie upewnienie się, czy sprzęt jest wspierany przez daną wersję systemu (właściwe sterowniki, optymalizacja itp.)”

Pytanie 5: „Jako potencjalny deweloper zastanawia mnie, co będzie zrobione w kierunku  ograniczenia piractwa? Metody znane z Androida nie są wystarczające (patrz Dead Trigger).”
Julie: „Jak widać z komentarzy użytkowników, ważna jest tu równowaga: chcemy chronić twórców i zapewnić pozytywne doświadczenia użytkownikom. [Bardziej celnie - zabezpieczyć twórców, jednocześnie nie ograniczając za bardzo swobody użytkowników - dop. redakcja] Naszym podstawowym założeniem jest to, że płatne zasoby, przy zakupie będą uwierzytelniane na naszych serwerach.”

Pytanie 6: „Widząc jak wielokrotnie pobiliście swój cel (950 tys. USD) – co zrobicie z dodatkowymi funduszami? Będą one wykorzystane, aby stworzyć lepszą konsolę, czy ostateczny prototyp i specyfikacje zostały ustalone?”
Julie: „Nie patrzymy na pieniądze, które przekroczyły nasz cel jak na ponadplanowe fundusze, ponieważ w większości są to opłacone zamówienia na konsole. Większość pieniędzy zostanie wykorzystana do dostarczenia OUYA naszym fundatorom (w serwisie Kickstarter). Jednak jeżeli pozostaną jakieś dodatkowe środki, użyjemy je w celu kontynuacji polepszania naszej platformy oraz zachęcania twórców do publikowania większej ilości gier na OUYA. Jesteśmy zaszczyceni, że Square Enix zdecydowało się opublikować Final Fantasy i mamy plany na więcej…”

Pytanie 7: „Jak prędko możemy się spodziewać sdk/dev kit?”
Julie: „Zdecydowanie jeszcze przed grudniem…”

Część druga w przygotowaniu. Z błędy w opracowaniu przepraszamy, nie jest może ono w 100% dokładne, jednak oddaje główny zamysł pytań i odpowiedzi.
Dyskusję, wersję angielska pytań i odpowiedzi, oraz poprawki w tłumaczeniu znajdziecie (lub możecie zgłosić ;) ) na naszym forum: OUYA – pytania i odpowiedzi w serwisie Reddit

Zostaw odpowiedź


2 + = jedenaście