FAQ PL

Poniżej przedstawiamy przetłumaczone FAQ znajdujące się w opisie akcji dotyczącej OUYA. Mamy nadzieję, że artykuł ten rozwieje wiele wątpliwości dotyczące tej konsoli, jeżeli jednak nadal masz jakieś pytania, zapraszamy do nas na forum.
Za tłumaczenie dziękujemy użytkownikowi REVAN. Za wszelkie niedogodności przepraszamy, jednak  w większości powinno być jakoś zrozumiałe. :P

1. Jak się wymawia nazwę OUYA?
OOO-yah. Prawdopodobnie nie ma to najprzyjemniejszego znaczenia w języku suahili.

2. Kiedy mówicie „darmowe gry,” co dokładnie macie na myśli?
Chcemy, abyś płacił wyłącznie za gry, które pokochasz. Model „Free to play” działa wtedy, gdy zyskiem wszystkich (graczy i twórców) są niesamowite gry.

„Dla graczy, każda gra będzie darmowa”
Oznacza to, że będzie możliwość zagrania w demo albo przejścia całej gry za darmo, jednakże z ograniczonym dostępem do dodatkowych przedmiotów, ulepszeń oraz innych dodatków, które już będą płatne. (Będą dostępne również gry w pełni darmowe, ostateczna forma ograniczeń będzie zależna od danego dewelopera)

Dla twórców, darmowe gry oznaczają, że sami będą mogli ustalać własną cenę. Deweloperzy wiedzą o tym najlepiej,  że nie ma lepszego sposobu, aby sprzedać grę, niż opinia zadowolonych graczy, którzy w nią zagrali i podzielili się dobrym zdaniem ze swoimi znajomymi. Pozwalając na pewną formę gry za darmo, pomagamy im tego dokonać.

Do tej pory niejednokrotnie płaciłeś za gry, których nie mogłeś przetestować wcześniej – jest to relikt starej drogi biznesu i jedna z wielu rzeczy w świecie gier, którą chcemy zmienić.

3. Jakie rodzaje gier będą dostępne na OUYA?
Jest trochę za wcześnie, aby dzielić się ostateczną listą. Zrobimy to bliżej startu, na początku przyszłego  roku.

OUYA będzie oferowała możliwie najlepsze gry – i szeroką ich gamę – włączając w to nowe gry stworzone specjalnie, aby wykorzystać możliwości konsoli. Jak widzicie w tym Kickstarterze, już teraz zatrudniliśmy jednych z najbardziej znanych autorów gier oraz ukochanych twórców indie (gier niezależnych). Ufamy im, że dostarczą nam doskonałych produktów!

Jeżeli znasz grę, którą chciałbyś zobaczyć na OUYA możesz ją zaproponować tutaj:
https://www.surveymonkey.com/s/ouyatop20

Pamiętaj, ponieważ OUYA opiera się na Androidzie, każdy deweloper aplikacji na Androida może stworzyć jej wersję na OUYA.

4. Czyli jest to tylko konsola do odtwarzania komórkowych i tabletowych gier na telewizorze?
No. Nope. Nyet. Nein. Nie. Czy można wyrazić się jeszcze jaśniej?

OUYA nie została stworzona do obsługi portów istniejących gier na Androida. Zbudowaliśmy tego „potwora”, żeby zagrać w najbardziej kreatywne produkcje, najlepszych znanych deweloperów gier typu AAA oraz uwielbianych przez nas twórców indie.

Prawdę powiedziawszy wierzymy w to, że również wiele z istniejących gier na Androida dzięki OUYA, będzie większych i lepszych na telewizorze z prawdziwym padem. Słyszeliśmy od deweloperów takich jak Brian Fargo i Adam Saltsman, że pad będzie najbardziej ekscytującym powodem do tworzenia gier dla OUYA. Mamy nadzieję, że wypowiadają się w imieniu wszystkich twórców, gdy mówią o tym że OUYA zainspiruje nowe formy rozgrywki.

5. Czy będzie dostępny Minecraft na OUYA?
Mojang zobowiązało się, że Minecraft (jak i inne ich gry) będą dostępne na OUYA – ale tylko wtedy, gdy udowodnimy, że jesteśmy w stanie stworzyć wspaniały produkt (to jest nasze zadanie) ORAZ znajdzie się wystarczająca liczba osób, która będzie chciała zagrać w te gry (to jest już wasza robota). Pokażcie swoją liczebnością, że chcecie Minecraft’a na OUYA!

6. Jestem deweloperem gier. Chciałbym porozmawiać z wami na temat upublicznienia moich gier na OUYA. Jak mogę to zrobić?
devs@ouya.tv Napisz do nas! Chcemy usłyszeć od Ciebie czego oczekujesz od tej platformy.

Nasz model biznesu jest prosty i identyczny do modelu gier przenośnych – nic ekstrawaganckiego czy podstępnego. Podzielimy nasz dochód – ty dostaniesz 70%. Planujemy zrobić to na tyle proste, na ile jest to możliwe. OUYA jest zbudowana na Androidzie. Będzie wspierała także najbardziej popularne silniki. Chociażby Unity już jest naszym partnerem.

Bylibyśmy zachwyceni witając Cię na pokładzie. Już rozmawialiśmy między innymi z ludźmi z InXile, Owlchemy Labs, Semi Secret, Storm8, Spry Fox, Madfinger Games, Trendy Entertainment, Happion Labs, Mojang, Jordan Mechner i thatgamecompany. Daj nam znać czy wspierasz nas, a my dodamy Ciebie na naszą listę…

Zależy nam, abyś dołączył do rozmowy i tworzył gry na OUYA.

7. Czy będą także istnieć inne aplikacje poza grami?
Możemy wspierać wszystkie aplikacje stworzone na Androida. Będziemy startować z Twitch.TV i niecierpliwie czekamy na większą liczbę partnerów. Jeżeli masz aplikację na Androida, którą chciałbyś zobaczyć na OUYA, daj nam znać na devs@ouya.tv.

8. Kiedy mówicie, że OUYA jest „otwarta”, co macie dokładnie na myśli? Czy mogę zrobić z nią wszystko co chcę?
Kiedy mówimy, „otwarta” mamy dokładnie to na myśli. Podjęliśmy wiele decyzji opartych na filozofii:
Start na Kickstarterze – jest nie tylko po to, aby zdobyć fundusze. To sposób, aby zaangażować społeczność od samego początku. Chcemy waszej krytyki jak i waszego wsparcia.

Dla graczy wierzymy, że OUYA będzie najbardziej otwartą konsolą na rynku z dużą zawartością gier i aplikacji, które będą interesujące i nowe. Od światowych, znanych przez wszystkich, tytułów do ekscytujących produkcji niezależnych, które będziecie poznawać po raz pierwszy.

Dla deweloperów, otwarte oznacza to, że każdy twórca będzie mógł opublikować swoją grę – jeżeli coś stworzysz, możesz dodać to do OUYA. Możesz ustalić cenę, jaką tylko chcesz – to jest Twoja gra! My chcemy jedynie pomóc Tobie w nadaniu jej życia na dużym ekranie. Jednak pamiętaj, by stworzyć choć część tej rozrywki darmową dla graczy.

Używamy oprogramowania open-source i standardowych chipsetów – konsola bazuje na Androidzie, ponieważ deweloperzy znają już ten język. Nasze chipsety nie są chronione własnością prawną czy ukryte – otwórz OUYA i zobacz na własne oczy co tam jest! Upublicznimy nawet projekt sprzętu jeżeli ludzie będą tego chcieli.

Dla hackerów: zrootujcie to. No dalej. Wasza gwarancja jest bezpieczna. Nawet sprzęt jest możliwy do zhackowania. Chcecie dostać się do środka? Będziecie potrzebowali standardowego śrubokręta i nic więcej. Skoczcie do miasta. Dajemy standardowe wejścia USB i Bluetooth, więc będziecie mogli stworzyć własne urządzenia peryferyjne.

Jak w przypadku każdej platformy, będziemy musieli zachować równowagę między otwartością systemu, a jakością i bezpieczeństwem dostarczanych usług, więc domyślnie udostępnimy standardowy interfejs użytkownika. W tym celu aplikację będą dostępne w naszym sklepie, tak by każdy miał do nich bezproblemowy i bezpieczny dostęp. Zapewnimy też to, że wszystkie znajdujące się tam produkcje, będą oferowały mnóstwo zabawy nawet w darmowej wersji. Jeżeli jednak nie podoba się Tobie nasza wizja, zrootujcie konsolę i urządźcie ją po swojemu.

9. Jak daleko, posunięte są prace w budowie OUYA?
Bardzo daleko. Przewidujemy, że konsola będzie gotowa do wysyłki już w marcu. (Pierwsze wersje – z bugami itp. – będą gotowe już kilka miesięcy wcześniej [grudzień])

Mamy już działający prototyp i niemalże dokończyliśmy ostateczny wygląd (kształt i materiały wykończenia produktu, jaki widzicie tutaj). Znamy specyfikacje konsoli i pracujemy z inżynierami od elektroniki i mechaniki, aby sprawdzić wydajność sprzętu. Zaczęliśmy pracę nad interfejsem użytkownika i oprogramowaniem. Złączymy wszystkie te elementy razem i sprawdzimy jak działają, gdy skończymy konsolę.

10. Jestem blogerem/dziennikarzem i chciałbym napisać coś więcej na temat tego co robicie. Z kim mogę się skontaktować?
press@ouya.tv – Napisz do nas! Jesteśmy mocno zajęci, od kiedy wystartowaliśmy z kampanią na Kickstarterze, jednak zrobimy co w naszej mocy by Tobie odpisać.

11. Czy OUYA będzie działała poza USA?
Tak. Granie jest zjawiskiem globalnym. Chcielibyśmy również, aby nie pobierano dodatkowych opłat za transport konsoli przez ocean, ale zanim ktoś odkryje teleport, będziemy musieli użyć wypróbowanej metody.

OUYA będzie wspierała różne napięcia (od 110V do 220V AC), z dostępnym adapterem. Będziemy dążyli do tego, aby konsola wspierała także inne języki – jeżeli pokażecie, że tego chcecie! Na sam początek będzie dostępny język Angielski.

Ostatecznie, niektórzy deweloperzy mogą wybierać w jakich krajach chcą publikować swoje gry, ale to ich wybór – nie nasz.

12. Jeśli wsparłem projekt kwotą 225USD (lub więcej), czy muszę dopłacić jeszcze 40USD, aby otrzymać specjalną wersję konsoli?
Nie! Daj nam znać, jaki kolor wybierasz po zakończeniu akcji na Kickstarterze.

 

UWAGA: Data publikacji większości informacji to 1 sierpnia. Od tego czasu do projektu dołączyło już wiele nowych firm (m.in. VEVO, OnLive), czy zgłoszono już pierwsze pewne produkcje na tą konsolę( np. prequel Human Element, czy Final Fantasy III), a to dopiero początek. :)